a LÁNGOS

2014/03/21. - írta: Vikkus

vannak az embernek apró hagyományai. vannak, amik személyesek, vannak amik csak egy-egy emberi kapcsolathoz köthetők. ilyen a kávéfőzés-reciprocitása hétvégéken a pasival, és a gasztroperverzió Sonkóval. mikor nagy-néha végre lejön látogatóba mindig sikerül valami refluxgyilkos (ez neki van, nem nekem) menüt kitalálni, és amikor épp nincs itt, és találkozom valami zsíros-sajtos-húsos egészségtelen recepttel/kajával/kajáldával akkor jól elmentem az emlékezetembe, és felvésem a listára, hogy ide is el kell jönnünk/ezt is el kell készítenünk, ha Sonko lejön. a listán szereplő tételek a teljesség igénye nélkül: a libatepertő lilahagymával (meg medvehagymával, ha van), kecskepörkölt tejszínesen, kecskepörkölt vadasan, csülök, stb... tegnap jöttem rá, hogy a pár hónapja felfedezett lángosos is pont olyan jóság, ami neki tetszeni fog. tudniillik ugyanis, hogy ez nem egy átlagos lángosozó, ahol a lángos feltétei a sajt és/vagy tejföl és/vagy fokhagyma és/vagy lilahagyma, nem. kéremszépen itt olyan nem pusztán nagy, lapos lángosok kaphatók, hanem töltöttek is! mekkora találmány már?! nyersen megtölti valami csuda dologgal (kb. 20-féle töltött lángosuk van, az egyszerű sonkás-sajtostólo a csilis babosig), megszórja sajttal, összegyógyítja és kisüti rengeteg olajban. hogy lehetne ezt elrontani...? ráadásul standard mennyiségről beszélünk, minden lángos egy méretben kapható, ami nekem konkrétan ebédre + a maradék (mert bevallom férfiasan, én sem tudom megenni) vacsira. a lángos ugyan frissen jó, de ez a csilis babos feneség még megmikrózva is jó volt. ja ,és az egész napi kajám került 540pénzbe. úgy, hogy meleget és laktatót ettem. ja, és dolgoztam egész nap... (reggel itthon a ház körül, este a cégnél). szóval ha valahova elvisszük Sonko pajtásomat, akkor az ez a lángosozó lesz. ha valaki, akkor ő tudja értékelni.

komment
süti beállítások módosítása